عوارض و خطرات محلول های لوله بازکنی

عوارض و خطرات محلول های لوله بازکنی

عوارض و خطرات محلول های لوله بازکنی

شاید برای شما هم گرفتگی لوله سینک یا توالت پیش آمده باشد؛ در این مواقع ذهن انسان به دنبال راحت ترین و بی دردسر ترین راهی میگردد که این مشکل حل شود و معمولا هم اولین چیزی که به ذهن انسان میرسد محلول لوله بازکنی است.
محلول های لوله ، محلول هایی هستند که با فرمول شیمیایی درست می شوند و خاصیت قلیایی بالایی دارد و به راحتی می تواند چربی، رسوب، مو و . . . که باعث گرفتگی لوله شده را تجزیه و حل کند و موجب باز شدن لوله به طور موقتی شود.
 
محلول لوله بازکنی چیست ؟
عوارض و خطرات استفاده از آنها
درسته که محلول ها می تواند لوله ها را در کمتر از 1 ساعت باز کند ولی یکسری عوارض بعد از استفاده از آن هم وجود دارد.
از عوارض استفاده از محلول هامی توان به آسیب دیدن لوله های فاضلاب اشاره کرد.
استفاده مکرر از محلول های لوله بازکنی باعث ایجاد خوردگی و پوسیدگی در لوله ها می شود.
استفاده از این محلول ها می تواند به لوله های فاضلاب چنین آسیبی وارد کند که بعد از چند سال مجبور به تعویض لوله ها شوید.

سمی بودن محلول ها

مسمومیت با استفاده از محلول های لوله

آسیب های محلول لوله برای چشم

این محلول هابا فرمول های شیمیایی تهیه می شوند وسمی هستند.در مواقع استفاده از این محلول ها گازی پخش می شود که سمی است و شما آن را تنفس می کنیدکه می تواند به ریه هایتان آسیب های جدی وارد کند.به علاوه، محلول های قوی چشم، پوست و بینی را تحریک می کند و ظروف این محلول های قوی بسیار بسیار برای محیط زیست مضر می باشد.

محلول های لوله خاصیت قلیایی بسیار شدیدی دارند و به گفته پزشکان خوردن مواد قلیایی،

به مراتب بیشتر از مواد اسیدی آسیب زا است و به مراتب خطرات اسید لوله بازکن کمتر می تواند باشد.

سوراخ شدن مری، التهاب عفونی میان سینه، سوختگی عمیق مری ومعده از عوارض مسمومیت و خطرات لوله باز کن های شیمیایی می باشد.در برخی از موارد شدیدتر حتی ممکن است منجر به مرگ شوند و حتی بدتر اینکه درمان مسمومیت با لوله بازکن دراین مواقع اثری نخواهد داشت؛ چرا که اثر اسید های لوله بازکنی در قفسه سینه یا معده، باعث پارگی نای و مرگ افراد می شود

در صورت برخورد محلول با چشم به سرعت قرنیه را زخم می کند و در برخی موارد هم مشاهده شده که باعث سوراخ شدن و کورد شدن چشم شده است.پس در هنگام استفاده در توالت و لوله سینک محلول را به آرامی بریزید تا از پاچیدن محلول به چشم یا اعضای بدنتان جلوگیری شود.

آسیب های محلول برای ریه

آسیب های محلول ها برای پوست

کنجکاوی کوکان

این محلول ها به دلیل این که بسیار سمی هستند اگر در فضای بسته بدون استفاده از تهویه هوا و ماسک مورداستفاده قرار گیرد می تواند موجب مرگ یا آسیب دیدن جدی ریه ها شود پس در هنگام  استفاده از محلول ها حتماحتما برای سلامتی خود از ماسک استفاده کنید.

این محلول ها بدلیل اینکه با فرمول شیمیایی تهیه می شوند و خیلی قوی هم هستنددر صورت برخورد محلول می تواند موجب سوختگی پوست شود و زخم های شدید از خود به عنوان یادگاری به جای بزارد.

کودکان از همان سنین اولیه به کنجکاوی شروع می کنند و به همه جا سرک می کشند.شبیه بودن ظرف برخی از محلول های لوله باز کنی قوی به ظرف شربت و نوشیدنی های دیگر موجب مسمومیت کودکان کنجکاو شده است.پس بعد از استفاده از محلول به هیچ عنوان ظرف آن را دم دست نگذارید مخصوصا اگر بچه کوچک دارید.

محسن میثاقیان

محسن میثاقیان

آموختن کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم

رزومه

٪ پاسخ

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه ها
  • عباس بابایی : مرسی از خدماتتون
  • مهدی میری : مرسی از مقاله خوبتون
  • admin : لطف دارید متشکر از نظرتون
شرکت در وبینار
جهت تماس کلیک کنید